De campagne

Verlangt u ook al naar de zomer? Heerlijk ontspannen in het zonnetje, eindelijk tijd voor jezelf en die fijne stapel boeken. Nederland verlangt met u mee.
Laat zien dat het in juni, juli en augustus tijd is voor Zomerlezen! Nederlanders zijn druk, we hebben weinig tijd en veel afleiding. Niet zo gek dus dat in de zomervakantie het meest gelezen wordt. Zo blijkt dat lezers die regelmatig een boek pakken, toch in de zomer meer lezen dan anders. En lezers die zelden een boek pakken, lezen ook vooral in de zomermaanden.

 

Historie

Begin dit jaar werd bekend dat Stichting CPNB de nieuwe eigenaar van lezerscommunity Hebban.nl is geworden. Hebban heeft van oudsher veel affiniteit met het genre spannende boeken. Zo wordt jaarlijks de Hebban Thriller Tiendaagse georganiseerd (dit jaar van 17 t/m 26 februari). Met de CPNB als nieuwe eigenaar zullen dit soort succesvolle initiatieven van Hebban voortaan, naast online, ook breder zichtbaar worden in bijvoorbeeld bibliotheken en boekhandels. Als opvolger van de Spannende Boeken Weken organiseert Hebban in juni De Week van het Spannende Boek (7 t/m 13 juni), waarin onder andere de Hebban Thrillerprijs en de Gouden en Zilveren Strop worden uitgereikt.

Daarnaast blijft het genre spannende boeken binnen de CPNB een vast onderdeel bij kortingsacties die door het jaar heen lopen, bijvoorbeeld via LINDA. en NS, en bij bestaande campagnes, zoals het thema ‘kippenvel’ binnen de cadeaucampagne.